Application of interactive displays within blended learning concepts
Pre-study
Luleå tekniska universitet
2020-06-01
Mehdi Parian
2020-12-31
202002515
Syfte och mål
Målet var att integrera en interaktiv skärm i den befintliga kursen M7001K (Simulering av mineraltekniska processer) inom konceptet blandat lärande i syftet ökad interaktion och samarbete mellan lärare och studenter.
Resultat och förväntade effekter
Man förväntade sig att studenter som deltog i föreläsningen fysiskt och de på distans skulle uppleva en lika interaktiv miljö i jämförelse med traditionella föreläsningar. Till viss del uppnåddes detta.
Upplägg och genomförande
Idéen var att integrera en interaktiv skärm i den befintliga kursen M7001K (Simulering av mineraltekniska processer). Kursen omfattar föreläsningar, projektarbeten och hemuppgifter. I några av föreläsningarna och uppgifterna testades den blandade inlärningsmiljön och återkoppling från studenter samlades in med deras erfarenheter.